Wednesday, April 29, 2015

peer-to-peer 財仔


近其興起既一個 term 係 disruptive innovation 。點為之 disruptive 呢?就係要破壞/瓦解現存固有利益者既業務。困難?當然困難。固有利益者有錢有權有勢。有無可能?當然有。Apple 係當中既表表者, 一而再再而三咁 reinvent personal computers, MP3 機, smartphone ,為呢舊有既產品從新定義。記住係 disruptive ,唔係 destructive 。呢啲 innovation 絕對係改變緊人類既生活,變得更方便更低成本更有效率,係人類文明進化必不可少既進程。

有兩舊肥豬油糕,我諗好多人都虎視耽耽:

一:我存錢俾銀行,銀行俾息我地 0.001% 。但我地問銀行借錢,其本上係要放一百蚊俾佢,就可以借一百蚊,仲要俾 5%-30% 息。我唔係話銀行賺緊暴利,但我想分一杯羹。

二:peer-to-peer payment 。八達通,永遠做唔倒 peer-to-peer payment 。入咗錢就後,又只可以駛錢,唔可以攞返錢出黎。有無生意可以一次過解決晒以上兩個問題?

香港有間叫 Welend 既公司 (https://www.welend.hk/),非常之 innovative 。佢地利用 big data, 去分析一個人既信貸評級。若果呢個信貸評級可以 open public 呢?

我地首先可以利用類似 bitcoin 既 cryptocurrency 貸幣。還掂 open source ,可以從新抄咗去 pegged to HKD,解決咗上落波幅既問題。又或者開設 bitcoin 期貸期權等 hedge tool,可以俾唔係炒 bitcoin  上落既用家買保險。然後建立一個 peer-to-peer payment 平台。總之,我地每個人既 smartphone 都係錢包,若果怕唔安全,可以好似八達通咁做 $1000 蚊上限,跌咗咪當散銀。好處係,若果我想過錢俾你,兩部手機拍埋,doot 一聲,錢就去咗你手機。當然亦要利用加密學既技術例如 SHA256 + RSA2048  做簽名。呢個做法其實係可以好 secure, 好 scalable 。若果想安全啲再加大個交易銀碼例如上百萬蚊既交易,絕對可以再加 smartcard 同 password 保護。

有咗 peer-to-peer payment 之後,就可以建立一個 peer-to-peer 借貸 平台。例用 big data, 為每個用互提供信貸評級。每一個人借錢,都好似 kickstarter 咁,無需要由一個人借出,可以由好多個想投資既人組成。有人走佬唔還錢,起碼唔係一個人揹晒。信貸評級好既人,自然息率比較低。信貸評級差既人,好似財仔啲客咁,可以去到 50% 年息。但只要每 2 個人有一個還錢,就己經有錢賺。總之由人肯借出,又有人肯借入,就用 peer-to-peer payment 過數。而建立呢個平台既公司,當然係每個 transaction 賺錢。總之就,每一下 doot 都有錢賺。唔賺到笑?